26 maj 2009

VA "Im gorzej tym lepiej czyli Czary Mary Punx Not Dead" 1992 MC compilation (FUJ Records FUJ-5)


Dzisiaj nawiązanie do kasety Aneksji czyli składanka ze starymi lubińskimi kapelami, wydana przez Fuj Records. Dominują proste punkowe utwory i tu wyróżnia się chyba Oddział Wsparcia - dosyć ostry numer "Pluton", nawiązujący do Siekiery czy Moskwy i cover legendarnych wrocławskich Zwłok. Jest trochę bardziej mrocznych, nowofalowych rzeczy - Martwa Klasa - to zespół, z którego wyłoniła się potem bardziej znana Wielkanoc (byli chyba laureatami Jarocina, bodajże w 1989r). Jest tu mało znany numer Mikrofonów Kanionów - do nich kiedys wrócimy, gdyż jestem posiadaczem tasmy matki ich split kasety (z "zespołem" Prond Zbyszka Ugielskiego- wokalisty MK)- wydanej przeze mnie onegdaj na "licencji" Fuj Records. Piosenka "Chłopcy" jakby żywcem wyjęta z mojego życiorysu - zarówno częsć pierwsza textu jak i motyw zajęcia komisariatu przez chłopaków - czy ktos pamięta atak na posterunek policji w Zakopanem podczas koncertu przeciwko tamie w Czorsztynie? Jest tu dobrze znane reggae'owo-hardcore'owe Będzie Dobrze we wczesnym nagraniu demo (cała kaseta również była wydana przez Jacka w Fuj Rec., z tego co pamiętam). Jest też chyba pierwsza bardziej znana lubińska kapela J-23 działająca w latach 1983-85, powstala na gruzach Korpusu Dyplomatycznego - pierwszej grupy punk w okolicy. Darek Szurlej z J-23 jest teraz dosć znanym artystą w pewnych kręgach - jego strona KLICK. Nagrania J-23 krążą gdzies w sieci (Soulseek itp.), podobnie z zespołem Destrukcja. Jest też zespół T.R.H. czyli Their Royal Highnesses, który jak słychać zaczynał od "coveru" Sex Pistols, a skończył tak:

TRH wydało demo w Fuj Records, a potem stali sie chyba najbardziej znanym zespołem z całego tego zestawu. Istnieją chyba nadal, członkowie są współorganizatorami gotyckiego festiwalu w Bolkowie, jeden z nich jest jakims znanym producentem gier komputerowych, dziennikarzem, pisarzem (napisał książkę o sushi (co za syf...) itd., udzielali/udzielają się w innych projektach muzycznych, choć takich zupełnie nas nie interesujących; trochę więcej o TRH na blogu Dark Independent PL
Większosć utworów na tej składance, mimo roku wydania, pochodzi z drugiej połowy lat 80-tych. Wiele osób przewijało się przez różne składy, ale rozszyfrowanie tego wszystkiego pozostawiam innym... Kaset tych ukazało się raczej niewiele - ja miałem w dystrybucji 10-15szt., nigdzie więcej ich nie widziałem więc cały nakład zamknął się pewnie w ilosci nie większej niż kilkadziesiąt sztuk. Rysunek na okładce - Zbyszek Ugielski (Mikrofony Kaniony)
Tracklista:
1. ANEKSJA - Punk
2. T.R.H. - Anarchy In UK
3. ODDZIAŁ WSPARCIA - Pluton
4. DIE SCHWAIE - Milicjant
5. BĘDZIE DOBRZE - Jah Power
6. DIE SCHWAIE - Jest pięknie
7. SELEKCJA - Szara codziennosć
8. MIKROFONY KANIONY - Chłopcy
9. ODDZIAŁ WSPARCIA - Chrystus (cover Zwłoki)
10. DESTRUKCJA - Fuck Off!
11. MARTWA KLASA - Pokój mojego dzieciństwa
12. J-23 - Społeczeństwo
13. SELEKCJA - Tak samo

DOWNLOAD

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz coś ważnego do przekazania nie pisz anonimowo.