11 cze 2009

AUTSAJDER "Czy my jesteśmy jeszcze Polakami?" 1988 MC (Terror Tapes TT01)



Autsajder to średnio znana punkowa kapela z Góry k/Leszna; powstali w 1985r. i z tego co wiem, po wielu perturbacjach, związanych chyba głównie ze służbą wojskową, przetrwali do pierwszej połowy lat 90-tych; Widziałem ich na żywo chyba tylko raz, podczas katowickich "Odjazdów" w "Akancie" w 1988r., ale niewiele pamiętam - wtedy byłem bardziej pod wrażeniem krakowskich kapel - Ustawy O Młodzieży i R-27. Jakiś numer Autsajdera był puszczany w Rozgłośni Harcerskiej, zagrali kilkadziesiąt koncertów - raczej mniejszych niż większych, choć zaliczyli Famę w 1987, wspomniane "Odjazdy" czy szczećiński "Garaż". Mam też plakat z ich krakowskiego koncertu z cyklu "Gore", które były organizowane przez Petara z UOM - Autsajder chyba wpadł mu w oko w Katowicach więc szybko sciągnął ich do siebie. I to chyba tyle...

Trochę informacji w wywiadzie, jaki znalazłem w bydgoskiej "Kanalozie" #4 (1989r.), wydawanej przez braci Kornaków, związanych z Kompanią Karną, a potem Schizmą.

W latach 90-tych grali trochę lokalnie, pamiętam że były jakieś calonocne koncerty, które organizowali u siebie, w Górze. Kumplowali się chyba trochę z wrocławską ekipą z Latających Odchodów, wydali też chyba split kasetę z Latającymi Odchodami, ale raczej w mikro nakładzie, w wytwórni Anti-Azbest Tapes Marka "Marihuana" Tymińskiego z LO (także TRFM, potem Aggafari).
Prezentowana kaseta wyszła w 1988r. w Terror Tapes w Częstochowie, mój egzemplarz ma nr. 20. Czekałem na tą kasetę ponad pół roku od chwili zamówienia. Przypuszczam, że ukazało się ich niewiele więcej - gdy jakiś czas później pytałem znajomych z Cz-wy o gościa z Terror Tapes, to nikt nie wiedział o co chodzi... Druga pozycja wydana przez TT to Brzytwa Ojca "Underground", ale ta taśma miała wielu wydawców...
Nie wiem czy ten Autsajder jeszcze gdzieś był powielany, nigdy nie widziałem innego egzemplarza niż mój. Taśma zawiera 14 nagrań z lat 1985-88 i prawdopodobnie są to utwory, które wcześniej zespół miał na swoich demówkach, o których wspominają w "Kanalozie". Jakość nagrań różna - od dość fatalnej do strawnej. Prosty tradycyjny polski punk rock - krótkie kawałki w większości trwające 1,5-2 minuty.
Skład zespołu:
Bogdan - gitara, vocal
Marek - bass
Jarek - drums

Tracklista:
1. Koniec
2. Leje się
3. Robole
4. Pieśń o kupie
5. Nasze pokolenie
6. Polka
7. Biały gołąbek
8. Jest źle
9. O samolocie
10. Nie bój się
11. Porodowy blues
12. Kwiatki dla matki
13. Kraj rad
14. Apel

AUTSAJDER DOWNLOAD

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz coś ważnego do przekazania nie pisz anonimowo.